
"Alles in je eigen tempo"
Toen Daphne in groep 4 op De Piramide kwam, was ze slecht in rekenen. Inmiddels vindt ze wiskunde het leukste vak. Met haar mentor bespreekt Daphne regelmatig hoe het gaat. ‘Bijvoorbeeld wanneer ik examen doe. Het idee was eerst in één jaar, maar nu wordt het twee jaar. Omdat ik extra tijd nodig heb. Dan neem ik het beter op.’ Moeder Sandra vertelt dat de school mee wilde werken aan de wens van Daphne om de examens in één jaar te doen. ‘Maar toen het tempo omhoog ging, gingen haar cijfers naar beneden. De mentor belde om te zeggen dat Daphne mogelijk teleurgesteld thuis zou komen. Prettig dat ik daardoor voorbereid was.’ Daphne vindt het fijn dat op De Piramide alles in je eigen tempo kan. Moeder Sandra beaamt dit. ‘Op De Piramide denken en werken ze mee en je krijgt hulp en advies.’

"Een welkom gevoel!"
‘De Piramide is leuk! De kinderen zijn leuk, het schoolplein is mooi en de meesters en juffen zijn leuk’, vindt Ciyan. Vader vertelt dat hij De Piramide een hele prettige school vindt. ‘Ciyan gaat met veel plezier naar school. Hij komt met blije verhalen thuis. Hij heeft veel aan de structuur en begeleiding die ze hem hier bieden.’ Als er wat is, hebben de ouders van Ciyan contact met de leerkracht of de therapeuten. ‘Als we willen kijken bij de ergotherapie of fysiotherapie, is dat mogelijk. En iedere ochtend staat de locatiedirecteur bij het hek. Zij komt vaak even naar me toe en ik kan bij haar terecht. Dat geeft een heel welkom gevoel’.